28 de set. 2007

Diedre Pericman

Mentre estic esperant unes fotos del dilluns passat a la Paret de les Bagasses, faig record d'una altra ascensió montserratina realitzada a mitjans de juliol també amb el bou del kiku.

Aquesta vegada decidim visitar per primera vegada la cara Nord d'Ecos, de ben segur un dels indrets menys freqüentats de la muralla montserratina. La via triada és la gran clàssica de la paret, tot i que tinc entès que la més fàcil és la Lola Vaqué (del Paca).
El diedre és d'una estètica aplastant. S'hi accedeix després de més d'una hora de pateig per llocs una mica més "expos" del que és habitual en les aproximacions i de pràcticar els instints de porc senglar entre la vegetació. A sota, foto des del peu de via amb un servidor a la R1.



La via és d'uns 180 metres i segons l'Hita obligat 6a; però collons quins 6a's! Amb el kiku estem d'acord que és mínim 6a+. Que hi dieu la comunitat? S'ha de dur el semàfor d'aliens per protegir algun pas (sobretot dels llargs complicats) i alguna baga per fer de jardiner. Ens surt en lliure als dos però suant i bastant (sobretot jo!). Horari emprat: 3:30 aprox. A sota: treballant-me el 2n llarg.


La via està semiequipada amb pitons i burils. Les reunions són tricotada de burils i bastant penjades.
Els llargs "guarros" són sobretot el primer (roca millorable i jardiner) i un tram del cinqué. El 2n i el 4t són els més fins i atlètics a la vegada, on la tècnica de diedre alternant amb bavareses és del tot imprescindible per progressar. El 6é llarg: el més fàcil.

Foto al cim de la roca 209 del Salt de la Nina, tot i que la via acaba al coll entre les dos puntes.


Descens també bastant llarg passant pel coll del Miracle on haviem deixat una de les motxilles.

En definitiva i com molt bé diu l'Hita: escalada molt vertical, atlètica i sotinguda.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Eco eco eco.... Quina canya escalar per la part més salvatge de ca la montse... i amb burils eh!

ja espero les bagasses!

PGB ha dit...

viacal, no?
:)

A ecos hi ha parabolts? :P

Joan ha dit...

Només faltaves tu! però em sembla que era qüestió de temps, no? Un romantic de la teva talla no podia tardar més en agafar el bolí.

Molt bona piada de l'electric!! :) m'he exitat i tot!

:)

Ramon Maeso ha dit...

aquesta encara la tinc a la llista, cabróncín.
se m'has avançat.
enkara MAI HE ESCALAT A ECOS. no tinc excusa. :(
em van comentar algo d'empalmar alguns llargs per repartir-los equitativament. com anava el tema?
L2 i L3, L4 i L5?

ap bou, cuida't i segix informant-nos.

salut i tapia

Anònim ha dit...

Ei maskina!! Molt guapo el teu blog!! Jo també em sumo a la blog mania.

Pietro ha dit...

Felicitats,...dues megaclàssiques fantàstiques. Les fotos de la Electric acollonants!

Anònim ha dit...

quin bou aket marsi, no hi ha qui el pari!

va a veure si expliques forces historietes que em facin suar les mans!!

a reveure classicorru!!

annie ha dit...

salut bou!...suposo k devies nar al lloro amb els peus volats x pillar els barbills...pq vaia paseillo!!
es important saber fer b el cuc x poder pilllar els chúchuflus dels patinoskis amb soltura!xo cuidao k entre tant empotre i sandwich no acabis en un fly...pq si no, vaia nyascla!

smpre somriures...
pd: no deies k nomes podien comentar els frikitowns? pues ale, ya stoy en la onda! ;D

Anònim ha dit...

sé que arribo tard, Marsi, però ahir la vam repetir amb un col·lega. La vam disfrutar, tot i mosquejar-nos un pèl amb els graus publicats / proposats / acceptats... que això de vegades sembla un concurs d'idiotes (a veure qui pilla més...

Per nosaltres la cosa queda en:

5, 6b, 5+, 6b, 5+, 5

empalmes recomanables L2+L3 i L5+L6

bullarols